Log in

06-46410002

Log in

Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

1.1.In deze algemene voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

Hortus Vitae: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Hortus Vitae, gevestigd aan de Korte Schoor 3, 4873Ha Etten-Leur, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 82833117

website: de website www.Hortusvitae.nl die door Hortus Vitae wordt beheerd en waarop klanten bij Hortus Vitae producten kunnen bestellen.

Artikel 2. Geldigheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de klant en Hortus Vitae die via de website tot stand komen.

Artikel 3. Aanbod

3.1. Het assortiment dat op de website wordt aangeboden kan worden gewijzigd.

3.2. Hortus Vitae is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten op de website.

3.3. Alle afbeeldingen, tekeningen, gegevens, etc. van de aangeboden producten opgenomen op de website gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn.

Artikel 4. Prijzen

4.1. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten zijn in euro’s en inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

4.2. Hortus Vitae heeft het recht haar prijzen van tijd tot tijd aan te passen. De prijs van het bestelde product, zal na de totstandkoming van de overeenkomst niet worden gewijzigd, tenzij de wijziging het gevolg is van een wijziging in het Btw-tarief.

Artikel 5. Het plaatsen van een bestelling

5.1. Alle gegevens die de klant bij het plaatsen van een bestelling aan Hortus Vitae verstrekt dienen volledig te zijn en overeen te stemmen met de waarheid.

5.2. Direct nadat de bestelling is afgerond, bevestigt Hortus Vitae via de e-mail de ontvangst van de bestelling. Zolang de klant deze bevestigingse-mail niet heeft ontvangen, kan de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.

5.3. Indien een product niet tijdig geleverd kan worden, wordt u hier per e-mail van op de hoogte gebracht.

5.4. Hortus Vitae vervoert de producten niet zelf, de producten worden via een transportbedrijf of PostNL verzonden.

5.6. Afhalen van de bestelling is uiteraard ook mogelijk. Klant wordt per mail op de hoogte gebracht wanneer een bestelling compleet is.

5.7. Bij annulering van een bestelling wordt het betaalde bedrag aan de klant terug gestort naar het IBAN waar ook mee betaald is.

Artikel 6. Leveringen, leveringstermijnen en verzendkosten

6.1. Hortus Vitae levert de aangeboden producten uit eigen voorraad. Hortus Vitae draagt er zorg voor om de kwaliteit en uniformiteit zo hoog mogelijk te houden.

6.2. Indien de bestelde producten niet binnen 30 dagen na de bestelling geleverd kunnen worden, dan heeft de klant het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden of wordt de leveringstermijn in overleg aangepast. In het eerste geval betaalt Hortus Vitae het reeds betaalde factuurbedrag terug.

6.3. De op de website vermelde leveringstermijnen zijn onder voorbehoud en op basis van voorradig en/of leverbaar .

6.4. De verzending geschiedt op de wijze als door Hortus Vitae aangegeven.

6.5. Bestellingen worden zo snel mogelijk geleverd. Hortus Vitae streeft naar een levertijd van 5 werkdagen.

Artikel 7. Betaling

7.1 De klant kan zijn bestelling op de volgende wijzen betalen:

* via iDEAL;

* via overboeking

* via bankcontact.

Artikel 8. Garantie

8.1. Hortus Vitae staat in voor de soortechtheid van de door haar geleverde producten en zal de klant hierover informeren indien het product niet meer te leveren is en eventueel overleggen i.v.m. vervangende soorten.

8.2. Indien de klant na het ontvangen van het geleverde product, een beschadigd product dan wel een onjuist product heeft ontvangen dient er binnen 48 uur na levering hier melding van gedaan te zijn met aanvullend gestuurde foto, dan zal per geval bekeken worden welke oplossing Hortus Vitae kan bieden.

8.3. De klant kan geen beroep op de garantie doen indien een gebrek en/of schade aan het product of de plant het gevolg is van:

* het niet op juiste wijze planten, snoeien of verzorgen van de geleverde plant;

* normale slijtage of verkleuring;

* onoordeelkundig gebruik;

* niet of onjuist uitgevoerd onderhoud of gebruik

* wijzigingen of reparaties door de klant of door onprofessionele derden;

* schade veroorzaakt door brand, bliksem, overstromingen, natuurrampen, ontploffingen, vorst of extreme weersomstandigheden.

Artikel 9. Klachtenregeling

9.1. Hortus Vitae raadt aan de geleverde producten onmiddellijk na ontvangst te inspecteren. De klant dient gebreken aan de geleverde producten binnen 14 dagen nadat hij het gebrek ontdekt heeft of redelijkerwijs had behoren te ontdekken aan Hortus Vitae te melden.

9.2. Zichtbare gebreken aan geleverde levende materialen, zoals planten, dienen binnen 2 dagen na de levering aan Hortus Vitae kenbaar te worden gemaakt.

9.3. Klachten kunnen gemeld worden per email. info@hortusvitae.nl

9.4. Klachten worden door Hortus Vitae binnen 30 dagen afgehandeld. Indien afhandeling van een klacht binnen de termijn van 30 dagen onverhoopt niet mogelijk is, zal de klant op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur.

9.5. Door Hortus Vitae als ondeugdelijk erkende producten zullen door haar hetzij worden vervangen, hetzij in het aankoopbedrag worden gecrediteerd. De kosten zijn voor rekening van Hortus Vitae.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

10.1. De kleuren die te zien zijn op het beeldscherm van de klant kunnen afwijken van de kleuren die het werkelijk geleverde heeft. Hortus Vitae is niet aansprakelijk voor dergelijke kleurafwijkingen.

10.2. Indien Hortus Vitae aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Hortus Vitae beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Hortus Vitae gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Hortus Vitae beperkt tot het factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Artikel 11. Overmacht

11.1. In geval van overmacht is Hortus Vitae niet gehouden tot vergoeding van de daardoor bij de klant ontstane schade, behoudens en voor zover Hortus Vitae als gevolg van de overmacht situatie een voordeel heeft gehad dat zij bij correcte nakoming niet zou hebben gehad.

Artikel 12. Rechtskeuze en bevoegde rechter

12.1. Op elke overeenkomst tussen Hortus Vitae en de klant is Nederlands recht van toepassing.

12.2. Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen de klant en Hortus Vitae worden beslecht door de in Nederland bevoegde rechter binnen wiens rechtsgebied de vestigingsplaats in de omgeving van Hortus Vitae is gelegen. De klant heeft 1 maand de tijd nadat Hortus Vitae zich schriftelijk jegens de klant op dit beding heeft beroepen, om voor beslechting van het geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.

Opgesteld door Hortus Vitae. d.d. 16/08/2021 te Etten-Leur. Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Breda, op......... Hiermede komen alle voorgaande verkoop- en leveringsvoorwaarden te vervallen.

HORTUS VITAE

Kwaliteitszaden en -planten alsook natuurlijke producten hieruit voortvloeiend om u te voorzien van een bijzondere en gezonde oplossing.

+31 646410002
info@hortusvitae.nl
Korte Schoor 3 4873HA, Etten-Leur
NL13 KNAB 0407 7794 26
KVK 82833117
BTW NL003737434B51

Powered by Kneyter.nl

Je winkelmandje is leeg Ga verder
Winkelmandje
Subtotaal:
Korting 
Korting 
SKU:
Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht